Matematika D.B.H.





1) Eragin:

a) 

                      


b) 




c) 



Soluzioa:

2) Eragin; lehendabizi adierazi zenbakiak zatiki moduan eta gero jarri emaitza zenbaki hamartarren bidez:

   a)  









b)  


Soluzioa:


3) Sartu biderkagai edo zatitzaile errokari barruan eta sinplifikatu:

   a)  



   b)   



   c)  
  



Soluzioa:

4) Arrazionalizatu hurrengo zatiki aljebraikoak:

   a)  
                      
                                                                                           
    b) 
                                                                                                                

   c) 


Soluzioa:


5) Eragin hurrengo berreketak:

   a) 
                                                                                                                   

   b) 
                                                                                                                                                                                                                                      

   c) 
                                                                                                             


Soluzioa:

     
6)  Eragin eta sinplifikatu hurrengo arrazoi aljebraikoak:

   a)

                                                                                                               

   b)

                                                                                                               

Soluzioa:


7)  Kalkulatu "k" parametroaren balioa   x4+kx3+2kx2+kx-1    polinomioaren eta  x+2 polinomioaren arteko zatiketan hondarra 3 izan dadin.

Soluzioa:


8) Triangelu isoszele baten oinarriaren luzerak 2 unitate gehiago neurtzen du altuerak baino, eta bere azalera 12 unitate karratukoa da; bere perimetroa kalkulatu.

Soluzioa:

9)  Duela 9 urte aitaren adina semearen adinaren hirukoitza zen eta 4 urte barru, berriz, semearen adinaren bikoitza aitaren adina baino 2 urte haundiagoa izango da. Bilatu gaurko adinak.

Soluzioa

10)  A puntutik B punturantz goizeko 8 ordu eta 10 minututan bizikleta bat ateratzen da, bere abiadura konstante eta 20 km/h-koa izanik. Goizeko 9 ordu eta 20 minututan, B puntutik A punturantz beste bizikleta bat ateratzen da, bere abiadura ere konstantea baina orain 30 km/h-koa izanik. A eta B puntuen arteko distantzia 100 km-takoa bada, zein ordutan egingo dute topo eta zein izango da bizikleta bakoitzak egindako espazioa?

Soluzioa:

11) Askatu "x" hurrengo ekuazioetan:

    a)  
                                                                                                                                  

    b) 
                                                                                                         


Soluzioa:


12)  Kalkulatu hurrengo arrazoi trigonometrikoak, 


 eta  

  direla jakinik: 

 
  


13) Tarteka definiturik dagoen hurrengo funtzioaren jarraitasuna aztertu eta irudikatu: 




Soluzioa:


14)  Izan bitez hurrengo funtzioak:




Aurkitu funtzio bakoitzaren definizio eremua, gºf konposaketa eta g funtzioaren alderantzizkoa. 



15) Aurkitu  


                                                                              
segidaren gai orokorra. Bornaturik al dago?